majstina.blogg.se

KUL-I-JUL-I

Publicerad 2015-07-17 21:16:56 i Allmänt,

 Förutom att jag har firat min födelsedag (som jag redan skrivit om) har det hänt lite annat roligt på senaste tiden.
 
Jag har haft tre besök från Skåne.
 
Gunnel, Ulla-Britt och Hans kom upp en dag och åt lunch.
 
Monica och Lars-Bertil var här en hel dag. Vi åt frukost, drack eftermiddagskaffe och åt kvällsmat. Vi hann också med mycket snack och en hel del canasta.
 
Maj-Kristin och Jörgen var här och åt lunch. De var på väg till Maj-Kristins syster.
 
Så glad jag är att jag fortfarande har god kontakt med mina Skåne-vänner.
 
Vi firade Cecilias födelsedag hemma hos henne redan den 10 juli, för hon skulle resa på klättersemester och var inte hemma på sin rätta födelsedag.
 
Petter var också med, men han kom inte med på någon bild.

Den 10.e på kvällen  satte jag en surdeg. Camilla ville gärna lära sig att baka Petters goda bröd, så hon kom tidigt nästa morgon. Och så läste vi innantill i surdegsboken och passade degen som om den varit ett litet barn.
 
 
 
Fredrik kom till lunch, och då grillade vi revben och grishals i ugnen i spisen. Cecilia kom också en liten stund.
 
De hade inte tid att stanna tills brödet skulle in i ugnen, så det fick jag fixa själv.
 
  
Så här fint blev det.
 
 
 
På söndagen åkte jag till stan med Adina och Eric.
 
Sen åkte vi hem till mig. Jag fick åka i pappas och min fina gamla amazon, numera Anders´. Petter och Karin hade lånat den under Halmstadsvistelsen. 
 
 
 
 
Hemma hos mig lärde jag Karin att sticka grytlapp på rundsticka. Maken till läraktig elev har jag aldrig haft!
 
 
 
 
 
Det var allt för idag från Majstina
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gudrun Wallentin

Publicerad 2015-07-18 15:04:45

Ikväll ska jag plus två till spela, vad tror du, ja just det Halmstadscanastan, det ska bli trevligt!

Svar: Hej Gudrun! jag har det jättebra här i Halmstad. Det vore roligt att få besök av det gamla canastagänget. Ni är välkomna hit. Själv är jag inte så ofta i Skåne. Hälsa alla! Kram från Majstina
majstina.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela