majstina.blogg.se

I Linköping

Publicerad 2016-04-05 19:51:49 i Allmänt,

I lördags och söndags fick jag följa med Håkan och Margareta till Linköping. Vi hälsade på hos Fredrik och Camilla.
Redan klockan nio körde vi från Halmstad och halv ett var vi framme. Då hade Fredrik fixat god lunch, köttfärssås och spagetti.
 
Sen tog vi en promenad till gamla Linköping.
 
Jag börjar med en fin bild av Fredrik och mig.
 
Här står vi utanför Cloetta.
 
Camilla bara tittar på godiset, men jag köpte en strut med gammaldags karameller
 
På kvällen var vi på en pub, som hette Överste Mörner. Jag åt fish´n chips. Det var jättegott.
 
Margareta  ser belåten ut.......
 
........det gör far och son också.  
 
På söndagen gjorde vi en mycket trevlig bilutflykt till Sturefors slott, som byggdes redan på 1700-talet.
 
Högt uppe på en kulle låg en gammal paviljong.
 
Fredrik och Camilla - ett vackert par.
 
Slottet sett från paviljongen.
 
I parken växte underbara blåsippor. Våren var längre kommen här än hemma i Halmstad.
 
Sen åkte vi hem till Kagagatan och åt Flygande Jacob, köpe-tårta och kaffe.
 
Vi var tillbaka i Halmstad vid sex-tiden tror jag.
 
Tack Fredrik och Camilla, Håkan och Margareta för en trevlig "lille-semester".
 
Jag får avsluta med en fin bild av mig själv.
 
Det var allt för idag från Majstina
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela