majstina.blogg.se

Till minne av Pajas.

Publicerad 2016-08-19 14:27:46 i Allmänt,

På en ganska stor sten har jag målat av Pajas. Stenen ligger till höger om ingången till min altan.Katterna ligger runt om och vakar över honom.
 
I måndags körde jag till Slöinge och hämtade hans aska. Den låg inuti en vit kartong.
 
Jag grät en liten skvätt, när jag bar ut honom till bilen. Sen fortsatte jag att gråta en liten stund, men sen samlade jag ihop mig och var helt lugn,när jag körde hem.
 
På eftermiddagen lyfte jag bort stenen, tog bort lite jord och la hans aska i gropen. Sen la jag tillbaka stenen. Vid stenen placerade jag rosen jag fått av Annica och en liten lampa.
 
Det känns så bra att ha honom hemma igen.
 
Varje gång, som jag ser stenen, säger jag:
-Hej sötnos!
 
Och då ser jag alldeles tydligt han plirar med ena ögat, och så viftar han på svansen.
 
Det var allt för idag från Majstina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela