majstina.blogg.se

I Bohuslän

Publicerad 2016-09-04 13:13:46 i Allmänt,

Förra helgen åkte Agneta, Anders, Adina och jag till Bohuslän. Vi hade husvagnen med oss. Vi installerade oss på en tältplats i Hamburgersund. Den hette Rörvik och bjöd på bra camping och fin utsikt alldeles nära havet.
 Vi hade stannat till i Uddevalla, där Anders och Agneta tittade på en bil, som de tidigare kollat på nätet.
 
Vi kom fram ganska sent och köpte pizzor, som vi åt i den mysiga husvagnen. Adina skulle sova i bilen. Vi andra i husvagnen. Agneta och jag lyckades inte puzzla ihop dynorna till en bred bädd, så vi fick nöja oss med en smalare version.
- Det gör ingenting, sa vi. Sängen är bred  nog för en person.
Men den fick räcka för två!  Adina kunde inte sova i bilen, så hon och jag fick samsas så gott vi kunde. Men det gick faktiskt riktigt bra. 
 På morgonen vaknade jag av att Agneta höll på att brygga kaffe. Hon hade stängt dörren till den andra bädden, för Anders fyllde år och skulle uppvaktas. 
 Han vaknade i alla fall och missade "kaffe-på-sängen".
 
Vi bäddade upp och åt frukost ......... 
 
 .....tillsammans. 
 Sen körde vi till Fjällbacka. Det blåste ........
...friska vindar, men var soligt och vackert. 
Vi åt en lätt lunch, och sen körde vi tillbaka till Fjällbacka.
 
Anders och Agneta skjutsade Adina till kalaset hon skulle på. Sen fortsatte de till Uddevalla, för att titta mer på bilen. 
Och de mer än tittade!! När de kom "hem" hade de köpt den här fina bilen. Anders var överlycklig. Vilken födelsedag!
 På kvällen åt vi världens godaste fish´ships. Sen åkte vi en sightseeing-tur och så tillbaka till Rörvik. Vi spelade en förkortad Rummy, där Anders och Agneta blev totalt utklassade. Sen spelade Agneta och jag canasta, som Agneta vann, som plåster på såren.
Vi lyckades utan några som helst besvär puzzla ihop dynorna till en bred fin bädd.
 
Dagen därpå körde vi hem. Agneta, Adina och jag i den nya fina bilen via Göteborg. Anders körde med den andra bilen och husvagnen.
 
Ganska tidigt var vi hemma igen efter en trevlig lillesemester.
 
Jag måste avsluta med den här bilden och en liten konversation mellan Snobben och mig.
 Farmor:
- Har du det bra, Snobben.
Snobben:
- Visst har jag det bra! Puss på dig Farmor!
 
Det var allt för idag från Majstina.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela