majstina.blogg.se

Mina barnbarns-barn

Publicerad 2017-12-13 19:43:39 i Allmänt,

Den 10 november hade jag fint besök av Vide och Elliot, Calle och Julia, Philip och Louise och Anders och Agneta.
Här har man lyckats fånga mig och mina barnbarns-barn på en och samma bild.
Vi började med att äta nobel-middag på Pålsbo servicehus.
Här sitter vi alla samlade runt bordet. Med lite fusk har jag fångat in Vide, som har spring i benen.
Den ständigt glade Elliot fryner på näsan.
Vide trivs allra bäst hos mamma. Farmor duger också. Men gamla Farmor Majstina kommer långt ner på listan.
Calle frågar:
Vide, kan du ge ge Elliot en puss?
Elliot fick en puss, men fotografen hann inte med.
Sen gick vi hem till mig och drack kaffe och åt kakor. Men den mesta tiden gick åt till att försöka övertala Vide att sitta i Farmor Majstinas knä tillsammans med Ellot.
Farmor Majstina:
Snälla Vide, kan du komma lite närmare?
Julia::
Jag får väl hjälpa till!
Elliot:
Titta Farmor Majstina! Nu smiter han.
Elliot:
Heja Vide! Nästa år ska jag också smita!
 
Det var allt för idag från Majstina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela