majstina.blogg.se

Nattens drottning

Publicerad 2018-08-10 08:59:17 i Allmänt,

För första gången i mitt liv har jag fått träffa en riktig drottning.
 
Första gången jag fick se henne var hon mycket liten - bara en knopp.
 
Nästa gång var hon en stor knopp.
- Hon slår snart ut, sa drottningens hovdam. Vill du komma då och se henne i all sin prakt?
Och känna hennes underbara doft!
- Ja tack! Hemskt gärna! sa jag.
Redan nästa kväll vid  åtta-tiden ringde hon:
- Nu har hon börjat slå ut! Jag hämtar dig om en kvart!
Och så fick jag se underverket utvecklas till en stor blommar med unik pistill och många ståndare nästan gömda i mitten. 
Och känna doften!
 Tack snälla Margarea för du bjöd mig på denna fantastiska upplevelse!
 
Det var allt för i dag från Majstina

 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela