majstina.blogg.se

Skapa fritt

Publicerad 2018-12-05 19:17:25 i Allmänt,

På torsdagarna går jag gärna bort till Pålsbo och deltar i en verksamhet, som kallas "Skapa Fritt". 
Och visst skapar vi fritt!
 
 
Alla är inte lika duktiga som Gunvor på att måla. Det är hon, som har gjort den här underbara katten. Men vi andra gör så gott vi kan. En del målar, andra gör fina collage, andra åter handarbetar, men alla umgås vi, pratar och dricker kaffe. 
Här syns en del av oss. Var och en av oss håller på med sitt............ 
Gunvor, som startade den här verksamheten, målar en ny tavla. På bordet ligger hennes sticke. Siv målar blommor i en målarbok, och Margret är av någon anledning på språng.
 
Barbro, som är mästare på att göra collage, avslutar ett vackert ansikte.
Och så tar vi en kaffepaus, 
 Vi nålar upp våra alster på en anslags tavla. 
Christina har tagit över ledarskapet efter Gunvor. Hon sköter kontakten merd vuxenskolan och ser till att det alltid finns gott om material i vårt lilla "arkiv".
Den här bilden är tagen en annan torsdag. Alla ser ut att ha det trevligt och det är just vad vi har.
 
Och vad gör jag själv på dessa torsdagar? Ibland målar jag, och ibland stickar jag eller virkar.
 
Jag ville så gärna rita av en teckning som jag såg i sydsvenskan år 2000. Men jag kunde inte. Jag fick kopiera den. Kopian, en pennsteckning, finns bland teckningarna på anslagstavlan.
Så här såg originalteckningen ut!
 
En kvinnas lott?!?!?!
 
Studera den noggrant!
 
Känner ni igen er alla mina kära flickor (Margareta, Agneta, Cecilia, Adina, Julia, Louise, Karin och Camilla)? 
 
 Det var allt för idag från Majstina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela