majstina.blogg.se

Sköna maj välkommen.............

Publicerad 2018-05-30 19:40:16 i Allmänt,

 
 
April 2018 var sällsynt kall och besvärlig. Men när maj kom började det ordna upp sig, och vädret blev bätttre.
Den 4 maj var det kalas i Villshärad.
 
Möhippa för Cecilia den 5 maj - hela dan och halva natten.
 
Adina kom hem i mitten av april. Här  har vi henne, när hon.........
 
....Agneta, Boian och jag gjorde en utflykt till det vackra och "goda" Killeröd. Vilken fin dag vi hade!
Petter och Karin har köpt Sigges Villshärads-hus. Vilket fint  "sommarhus" de fått!  Jag cyklade dit och inspekterade. Sen cyklade jag vidare till Håkan och Margareta och åt kvällsmat tillsammans med dem och Cecilia.
 
Torsdagen före bröllopet cyklade jag runt Görvik. Jag hittade en del fina blommor, bl.a. vallmor, trift och några lupiner. Cecilia kom med blommor, som hon köpt på Maxi.
På fredagen kom hon med blommorna från Fritz.
Sen jobbade Agneta, Adina och jag med att göra brudbuketten, fem tärnbuketter och två små kavajbuketter, en till Stefan och en till hans marskalk. Så roligt vi hade! Vi var klara med alltihop vid tolvtiden.
Då gick vi bort till Servicehuset och åt lunch. Erik hade kommit några dagar innan.
 
På Annies gård jobbade de närmast berörda hårt. Bl.a. dukade de och förberedde förfesten.
 
Bra jobbat!

Så var det då kväll och dags för förfesten. Jag tog färdtjänst till Annies gård. Det var ett underbart väder.
 
 
 
Lilla söta Tilde med sin lillasyster Isabelle.
En del spelade kub.
Det började bli kallt och klockan närmade sig nio, och det var dags att bryta upp. Vi måste ju alla vara i fin form på brölopsdagen, som jag vill skriva om i nästa blogg.
 
Det var allt för i dag från Majstina
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela