majstina.blogg.se

Fyra generationer

Publicerad 2018-11-20 19:31:35 i Allmänt,

 Jag har haft så mycket trevligt det gångna veckoslutet.
I fredags var jag hos Anders och Agneta. Här ser vi alla de andra, som var med på kalaset.
Från vänster Philip, Anders, Elliot, Agneta, Håkan, Boian, Louise och Margareta med lille Malte.
Anders hade lagat världens godaste fiskgratäng med hemma-fiskad sjötunga och spätta. Agneta stod för efterrätten, en mycket god kaka, som jag inte har namnet på.
På lördagen var jag bjuden till Villshärad på kalkonmiddag. Alla barnen var hemma. 
Här ser vi dem från ett annat håll. 
Jag ville så gärna ha kort med fyra generationer. Jag håller lille Malte och Elliot ger mig en vänskaplig klapp på huvudet. Philip och Håkan står bakom stolen. 
 Fyra generationer igen. Fredrik och Celine, som vägrade att sitta hos mig, och Farfar Håkan och jag.
Fyra gerationer en gång till.
När Petter och Karin var hemma i höstas tog vi det här kortet av Farfar Anders, Petter, mig och lille Ceasar.
Men något fyra-generationer-kort med Calle och hans pojkar, Vide och Love, har jag inte så det får bli det här collaget istället.
 
Tänk att jag nu har sex barnbarnsbarn!
 
Jag är en rik kvinna!
 
Det var allt för i dag från Majstina
                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela