majstina.blogg.se

Ljusglimtar i corona-mörkret

Publicerad 2020-04-10 18:57:09 i Allmänt,

Nu har jag levt isolerad i nästan en månad. Trist! Men det finns ljus i mörkret. Här följer några ljusglimtar.
1) Jag har så snälla söner och barnbarn. De ringer så ofta och muntrar upp mig. 
Och så har jag helt fantastiska svärdöttrar, som behandlar mig som vore jag deras mamma.
2) Jag fortsätter med den snälla Margareta, som bakat fina munkar. Jag såg en bild på messenger  och skrev:
- Så fina! Jag vill ha en eller två.
Och vad hände? Margareta körde ena ärendet och gav mig två stycken.
Som jag njöt! 
 3) Härom kvällen kom Anders med ett surdegs bröd. Det hade mina andra snällla svärdotter Agneta bakat, och nu har jag haft så här fint bröd till frukosten i flera dagar.
 
4) Jag njuter varje dag, när jag får se bilder och videos av mina ljuvliga små barnbarns-barn. 
Vide har fått besök av kusin Caesar. 
Love tränar klädsim. 
Malte och Elliot myser med sin mamma iträdgården. 
Celine pratar med en nyckelpiga. 
Nella ler mot hela världen. 
Caesar älskar blåbär. 
 5) Vilken tur att jag att jag har min älskade trehjuling. Nästan varje dag cyklar jag runt Grötvik. 
6) Jag har lärt mig att handla på nätet. Därför kan jag varje dag njuta av en god lunch. Ofta på altanen! 
7) Distansmöten! Jag har haft möjlighet att träffa min kära nere vid Grötvik.
Här har vi Håkan, Margareta, Fredrik, Camilla och Celine utanför Bastaskär. Där har jag också träffat Anders och Agneta. Dock ingen bild!
Men bild har jag på Anders, när han sjösatte båten. 
I söndags cyklade jag till Gullbrandstorp. Boian bjöd Agneta och mig på distans-eftermiddags fika i sin trädgård.
8) Jag har ju alltid tyckt om att handarbeta, och nu har jag extra roligt, när jag stickar till de små barbarns-barnen.
 
 
9) Jag gillar ju att lösa korsord, men det inte alltid jag lyckas så här bra.
 
 
10) Till sist är ju den här bloggen bevis för, hur mycket jag gillar att sitta vid datorn och skriva.
 
Ja, det blev faktiskt tio glädjeämnen, och det finns säkert fler.
Det var allt för i dag från Majstina
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela