majstina.blogg.se

Ljuvliga juli

Publicerad 2020-07-26 16:51:40 i Allmänt,

I ljuvliga juli kan man bada. Här svänger svänger Petter runt med lille Caesar.
Tråkigt nog måste jag erkänna, att jag har "å-badat". Men allt har sin tid - även badandet - och mina ben är för ostabila.
Däremot kan jag fortfarande umgås med mina vänner och grannar. Visserligen utomhus och på avstånd - men ändå. När det äntligen blev vackert väder bjöd jag på kaffekalas på gräset vid grillen på Pålbo. 
Det blev verkligen fint väder........ 
...och mina gäster njöt i solen. 
Lilla Cecilia fyllde 33 år. Hon firade sin dag hos mamma och pappa i Vilshärad. Här sitter hon med lille Bernard i sin famn. 
En lycklig liten familj, men Bernard tycks inte gilla sin nya mössa..Sockarna är nog mer till belåtenhet.  
 Stefans familj beundrar den lille. 
Så firade vi lille Caesars 2-årsdag - lite för tidigt. Vilket charmtroll! 
En kusin och två nästkusiner var med på kalaset. 
Caesar beundrar den traditionella båt-tårtan och ........... 
............ får hjälp av pappa med att smaka på den. 
 Elliot, Caesar och Malte - tre av mina underbara små barnbarns-barn. 
Ja, det var ett trevligt kalas med kakor som Boian, Agneta och jag bidragit med.
Och vilken tur jag hade! På kvällen blev jag bjuden på nyupptagen potatis, lyngalax, god sås och god sallad.
Jag bjuder in Vide och Love till kalaset. Tillräckligt av stånd i corona-tider? 100 mil bör räcka! 
Och Adina och lilla Nella befinner sig på andra sidan jordklotet i verkligheten men är alltid med oss i våra tankar. 
Till sist bjuder jag in Fredrik och lilla Celine. Petter och Karin kommer snart att "låna" Petters och Karins hus på Höjersväg.
 
 
 Det var allt för idag från Majstina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela