majstina.blogg.se

Bröllopet på Käringön

Publicerad 2021-09-20 16:35:32 i Allmänt,

Lördagen den 13 april 2020 var det meningen, att Camilla och Fredrik skulle gifta sig. Så blev det nu inte. Corona-pandemin gjorde, att det blev uppskjutet gång på gång. Men så - den 21 augusti 2021 blev det bröllopsfest på Käringön. 
Vi hoppades alla på vackert väder. Och det blev det. Solen strålade mot de lyckliga tu. 
Åh vilket vackert par! Och så söt liten brudnäbb!  
Här kommer brudparet med följe på väg till vigsel-ceremonin. (Paret var redan vigda.) 
Några av klanen Magnusson. 
Celine och Moster Carro i täten. 
Vigsel-ceremonin hölls i Prästgårdens trädgård  
Camillas pappa Krister, som man skymtar till höger, var den som ledde ceremonin. Celine "flydde" till sin farmor och sina kusiner. 
Ett lyckligt par! 
 Några av gästerna -  Agneta, Anders och Louise.
Efter ceremonin blev det mingel på Prästgårdens terass, där vi togs emot av två trollkarlar. 
Bruden kastade sin bukett..... 
.....och Farmor Majstina fångade den!!!! 
Till allmänt jubel! 
Så var det dags för den obligatoriska gruppbilden. En ovanlig uppställning och väldigt fin.
 
Inne i prästgården var det vackert dukat. Och så god mat vi fick! Och vilken fin stämning det var med roliga tal och trevligt umgänge. Jag hade jätteroligt, och det tror jag alla hade.
 
Jag hade åkt med Anders och Agneta och måste bryta upp strax före  tio för att hinna med sista färjan.  
Men jag hann få smaka på bröllopstårtan.
Jag kände mig nöjd och glad, när Petter körde mig till färjan i den av arbetsterapeuten lånade rullstolen. 

Det var allt för i dag från Majstina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela