majstina.blogg.se

Mer från juni 2023

Publicerad 2023-06-13 20:12:57 i Allmänt,

Den 2:e juni tog Calle sin sjuksköterske-examen. Examens-ceremonin ägde rum i Kalmar domkyrka. I drygt tre år har han pluggat. 
Här kommer han ut glad och belåten.  
Det var många nyblivna sjuksköterskor, men bara några få gossar.
Endast två stipendier delades ut och Calle fick båda. Inte illa!
Agneta, Anders och Boian var med i Kalmar, men jag hade tyvärr fått avstå på grund av den långa resan.
 
På torsdagen fick jag följa med Anders och Agneta till Adinas lilla paradis i Bökebo.
 Snickaren Hans och hans fru Eva var där och jobbade med det nya altanräcket.
Anders tog bort för hög växtlighet och utsikten över sjön blev bättre. 
 Jag satt på altanen och beundrade den nu perfekta utsikten. 
Agneta körde till Oskarsström och köpte jättegod och billig mat. 
Åven Eva och Hans lät sig väl smaka.  
Jag och .............
.............. Anders åt Peking-anka. Mycket gott. 
 
 
Så till något helt annnat.
Anders och Agneta har i år varit gifta i 40 år. 
Boian och jag fick vara med och fira jubileet. Det gjorde vi en kväll med att äta plankor på Pio-Pio.
Här har vi det jubilerande paret. 
 
Håkan och Margareta har också varit gifta i 40 år.
Kanske att de åkt till Barcelona för att fira? Hur som helst! En underbar bild med Håkan och Margareta och alla deras barn och barnbarn.
 
Det var allt för i dag från Majstina  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela