majstina.blogg.se

Öppet brev till en nätbedragare.

Publicerad 2024-04-25 08:29:00 i Allmänt,

Käre Lasse!

För visst får jag väl kalla dig Lasse. Vi är ju vänner på facebook eller hur?

Så rart av dig, att fråga hur jag mår. Inte så bra precis! Så tråkigt,att du har ont  i halsen. Det har du inte nämnt något om. Som du vet, är jag ganska nyfiken, så naturligtvis måste jag fråga, vad CSBG betyder. Så rörande att denna organisation hjälper ungdomar, änkor och funktionshindrade och nu även dig. Tänk att du fick 200 000 kr skattefritt - inte för att du behöver mer pengar – men i alla fall. Via länken du skickade (https:// www.facebook.com/ profile.php? id=100079089001587) kan tydligen även jag få "en liten slant" från CSBG. Du lovar att guida mig och stå vid min sida ända tills jag är tryggt i hamn. Varför litar du inte på att jag klarar hela vägen till målet utan hjälp? Du behöver inte guida mig. Jag är en "fena" på dator trots mina 94 år

Du tjatar på mig att skynda på, men du får betänka att jag är en mycket gammal kvinna. Allt tar sin tid. Nu vandrar jag på branta och hala klippor gränsande till dödsriket. Men jag strävar inte efter ”en grann bouppteckning”. Och jag behöver alltså inte mer pengar.

Så tji fick du!!!!   Mig kunde du inte lura!

Man letar efter lyckan
Och tror den är en sol. 
Så sitter den i skuggan
Som en liten blyg viol

Du är en bedragare, och nu kommer du att hängas ut på Facebook dig själv till "skam och androm till varnagel."

Uppriktigt sagt var du ganska klumpig och avslöjade dig vid flera tillfällen.

Med mycket ovänlig hälsning

Majstina

 

      Det var allt för i dag från Majstina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela